sobota, 2 lutego 2013

"CZAS HONORU"- JAROSŁAW SOKÓŁ

Przepraszam że tak długo nie wstawiłam rzadnej recenzji, lecz pomimo ferii prawie wogóle nie miałam czasu.
Do tego wszystkiego internet mi się zepsuł i nie mogłam otworzyć ani jednej strony.


 Dokładnie rok temu w ferie obejrzałam z siostrą cztery sezony serialu "Czas Honoru". Strasznie mi się spodobał dlatego też ucieszyłam się na wieść o tym iż powstała o nim książka. A o czym opowiada? Tak w wielkim skrócie, o losach czwórki przyjaciół którzy zostali przeszkoleni w Angli do walki z Niemcami w okupowanej Polsce. Od zawsze interesowały mnie historie ludzi żyjących podczas II wojny światowej. Bardzo ciekawiło mnie jak autor opisał sceny przesłuchań i muszę przyznać że się bardzo zawiodłam gdyż takowe są może z dwie, napisane w dwóch, trzech zdaniach. Ogólnie książkę traktuję jak dopełnienie serialu, gdyż są przedstawione losy bohaterów o których na ekranie nawet nie wspomniano, a niektóre się znacznie od siebie różnią. Bardzo spodobało mi się wprwadzenie prawdziwych słów przysięgi składanej przez każdego kto chciał walczyć za wolność ojczyzny. Ciekawe są również umieszczone co kilka rozdziałów zdjęcia np. niemieckich oficerów. To dziwne patrzeć na ich twarze wiedząc ile bólu i cierpienia sprawili tysiącom ludzi. Z technicznej srony książka jest napisana prostym i przystępnym językiem. Zaczynając czytać ją o osiemnastej kończyłam po pierwszej w nocy nie mogąc oderwać oczu. Podsumowując książka dobra dla każdego. Dla fana serialu będzie dopełnieniem, które musi znać,a dla kogoś kto go nie zna wspaniałą historią.
                                                                                                                          Pozdrawiam





1 komentarz:

  1. Słyszałam o serialu ale niewiedziałam że jest napisana o tym książka.

    OdpowiedzUsuń